tisdag 17 december 2013

Lennart Papphammar på Maderia..sista dagen reser hem





Så var då avresedagen inne, men i motsats till övriga ville jajg försöka göra lite innan bussen hämtade. Tog en tur in till centrum, mest för att jag missat kyrkan Ingreja de Colégio, en gammal ståtlig jesuitkyrkan som varit stängd förut i veckan..kanske var den FÖR utsmyckad? Döm själva av bildena. Jag blev i alla fall så tagen att jag åter glömde kepsen...



Vid detta sidoaltare var stapllat en mängd matvaror...oklart varför. Gåvor till fattiga inför julen antar jag ...





Efter kyrkan återvände jag till galleri-konstdörrs-restauranggatan Rua de Santa Maria, här ingången tille ett gralleri. Åt lite soppa i gränden

När vi lämnade hotellet hade just alsfaltbilen kommit för att asfaltera den nya cykelvägen som ska gå längs Etrada Monumental...det blir bra det.

Så farväl nu Funchal och Madeira!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar