torsdag 12 december 2013

Lennart Papphammar på Madeira, dag 4, vandring i regn och med bränningar...



Vaknade till en mulen morgon, då en kryssningsbåt var på väg in. Utsikt från balkongen
Margareta och jag beslöt oss gå mot Camera de Lobos längs stranpromenaden, en lätt tripp på 5 km trodde vi...men det var mycket upp o ner, och en del av sträckan var spärran o vi fick klättra upp o ned långt...sen utbröt ett rejält regn också. Men vi fick se mycket - mest bränningar men även blommor, vackra hus och katter... det här är rutten:
Strax mötte vi en söt kattfamlilj med tre ungar, bara en fastnade i bild:

Annars såg det mest ut så här, med bassänger vid stranden som inte användes pga vädret


Här skulle vi egentligen gått, men det kansker var bra att det var avstängt?

Nu kom vi till målet, Camera de Lobos.


Den här båten heter visst Salvator dom Mondo...världens frälsare väl?...ja om jag vore i den idag skulle jag allt ropa på min frälsare..


Det smakade gott med mat och öl i en enkel bar med tjattrande damer och våra kläder torkade lite......kyrkan fick också ett besök men då ville inte kameran som jag ville..



Mycket julstjärnor finns..för det är väl det?

Sen gick vi tillbaka en bit till kommungränsen, klättrade upp 60 m och tog stadsbussen "hem" för att torka våra kläder...vi ska ha picknick på rummet med läcker skinka mm från affären intill...det vara bara Margareta och jag på promenaden, men nu är vi alla fyra...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar